Европейски и световни психолози от години повтарят , че заниманията при малките деца с компютър и интернет могат да доведат до забавяне на интелектуалното развитие .Това , че децата боравят все по умело с електронните устройства не спестява на подрастващите задължителните спираловидни стъпала в умственото им и интелектуално израстване ! Напротив , злоупотребата с тях , може да доведе до притъпяване на сетивата на детето, до застой на неговия интелект. Много родители , подведени от страничните знания в резултат на интернет информацията , не разбират навреме , че детето може да се намира в интелектуален застой . Важно е да се отбележи , че психичното и умствено съзряване на детето се осъществява , чрез развитието на редица психични процеси като обем на възприятието, въображение, волево и неволево внимание, целенасочена наблюдателност , умения за абстрахиране от ненужната информация и други, които компютъра не може да даде!
Възприятието като основен психичен процес е отговорно за обработването на външната информация и съответното му складиране в паметта като опит и познание ! Онова , което остава неразбрано от страна на детето е ,че попада в капана на хаотични , случайни и откъслечни знания. Така се стига до затруднения при изпълнението и на най-обикновени творчески задачи в реална среда.Това е момента , в който родителите следва да отделят време и възможности за работа по развитието на умението на детето да наблюдава , да разширява обема на зрителното си възприятие, от чиито параметри зависят и всички други видове възприемане, вторично внимание, запаметяването в логически ред и други . Все качества без които е невъзможно успешното интелектуално израстване на децата.