Да се запознаем!
Истинско щастие е, когато последваш призванието си и превърнеш страстта си към децата в професия.
Обичаме работата си и я вършим с отговорност, отдаденост и нестихващ ентусиазъм.
Роберта Райкова
Аз съм Роберта и съм квалифициран логопед и предучилищен педагог .
Висшето ми е образование е бакалавърска степен: ДЕФЕКТОЛОГИЯ и магистърска степен : ЛОГОПЕДИЯ, магистър по предучилищна педагогика, придобити в в СУ „Климент Охридски „
Професионалната ми кариера, започна като като ЛОГОПЕД в Психодиспансер в София , работейки в екип с Психиатър и Психолог.
Придобития опит ми позволи да разширя своите познания , спечелих конкурс и започнах редовна аспирантура в Катедра Дефектология . Специализирах „Гласови нарушения „ при доцент Досков – Болница „Царица Йоана“.
Била съм асистент по „Основи на Логопедията „ в Катедра Дефектология на СУ
Имам стаж като логопед в Частни Детски Градини , логопед и педагог в държавна детска градина и частна практика в кабинет .
Да бъда част от света на децата е моя житейски път , мое верую и смисъл ! Това ме мотивира да търся непрекъснато нови предизвикателства, свързани с детското развитие, с усъвършенстване на детския интелект и потенциал, и уменията ми като ЛОГОПЕД и ПЕДАГОГ са неразделна част!
„Някои от най-добрите ми приятели са деца ! Всъщност всичките ми най-добри приятели са деца !“
Дж.Д.Селинджър
Скринингов инструмент Denver II
Denver II е скринингов инструмент. Той оценява в каква степен изследваното дете може да осъществи определена задача или да постигне дадена цел.
Основното му предназначение е да предостави организирано и клинично доказателство за общото развитие на изследваното дете и да алармира за потенциални проблеми в развитието. Той оценява освен нарушенията, така и силните страни в развитието на детето, като сравнява по различни показатели изследваното момиче или момче с представянето на деца с типично за възрастта развитие. С помощта на Denver II могат да бъдат идентифицирани деца със специални образователни потребности, както и да бъдат маркирани конкретни сфери на развитие, в които детето има нужда от допълнителна подкрепа.
Снемане на анамнеза - от диагностика към доверителен контакт
Снемане на анамнеза в логопедичнатапрактика от диагностика къмдоверителен контакт
Фамилна анамнеза - данни заблизки и роднини, социалниотношения в семейството
Лична анамнеза - данни зараждането и развитието на детето
Анамнеза на нарушението - данни за появата и протичането нанарушението
Скринингов инструмент DESK 3-6
Ранното детско развитие е изключително динамичен процес. Точно затова прецизното проследяване на този интензивен процес е важно за установяването на бъдещи трудности или проблематични области. Това дава възможност на специалистите да предприемат навременни интервенции по превенцията или по работата върху дадената проблематична област.
Точно такава е новата за България методика, – Дортмундски скрининг тест на развитието за деца от 3- до 6-годишна възраст – Ревизирана версия (DESK 3-6 R), на известния немски издател на психологически тестове Hogrefe. Тестът е съобразен с изискванията на PISA, децата да получат първоначална подготовка (равен старт) преди да тръгнат на училище.